Torino doğumlu Francesco Bruneri, kentin tam İtalya-Fransa sınırında olması ve kültürel yakınlık nedeniyle bölgede karışan ailelerden birindendi. Bu nedenle resimlerini hem François Brunery hem de Francesco Bruneri olarak imzalamıştır.
📍
Jean-Léon Gérôme ve Léon Bonnat’dan ders alan sanatçının tarihsel resimlere eğilimi onların etkisiyledir.
📍
Bruneri, kariyeri geliştikçe, şu anda "Kardinal Tabloları" olarak bilinen özel bir uzmanlık geliştirdi. Katolik kilisesinin kardinallerini komik veya utanç verici durumlarda tasvir eden bu resimler, 19. yüzyılın sonlarında giderek daha popüler hale geldi. Pek çok sanatçı ağırbaşlı ve erdemli dini liderlerin davranışlarına karşı alaycı bir tavır sergileyen bir anekdot resim alt türünün yaratılmasına yardımcı oldu. Fransa’da kilise karşıtlığı yeni değildi, ancak kısmen Papa Pius IX'un Devrim ve Napolyon yıllarından sonra siyasi gücü yeniden kazanma çabalarına yanıt olarak, 19. yüzyılın son yarısında yoğunlaştı.
📍
Brunery'nin Kardinal resim türüne katkısı önemliydi. Bu eserlerden bazıları, önde gelen din adamlarının fazlasıyla insani doğasının neşeli örnekleridir. Bu gördüğünüz benim en sevdiklerimden biri.
📍
Belli ki kardinal masasında yazdığı yazıya ara verip gazeteyi okumaya dalmış. Muhtemelen ya yazdığı yazıyla ilgili bir konuya bakıyor ya da arkada duran hizmetkar okuması gereken bir konu olduğunu söyleyerek gazeteyi biraz önce vermiş, çünkü mürekkebin ağzı açık kalmış. O sırada kedi de aniden masaya çıkıp mürekkebi devirmiş, ortalık birbirine girmiş, tüy kalem yere uçmuş. Dişi kedi kardinalin öfkesinden canını kurtarma peşinde.
📍
Bir elinde toz alma tüyü olan hizmetkar arkada kalakalmış, karışsa bir dert karışmasa başka dert. Kırmızı kardinal giysisinden bu mürekkep lekesi nasıl çıkar derdinde belki de.
📍
Ama sevimli resim, değil mi?
📍
The Spilt Ink Cardinal, Francesco Bruneri, 59 x 47 cm, before 1926, Private Collection
Comments