Kariyerini Fransa'da yapan Rumen bir heykeltıraş, ressam ve fotoğrafçı... 20. yüzyılın en etkili heykeltraşlarından biri ve modernizmin öncüsü... Modern heykelin atası olarak anılan Constantin Brâncuși, 1957 yılında bugün hayata veda etti. 📍 Her ne kadar Maiastra adını verdiği o müthiş kuş heykellerine bayılsam da bugün içimden onu Targu Jiu'daki heykelleriyle anmak geldi. 📍 İki savaşı da yaşayan Brancusi savaş konusunu yapıtlarında çok fazla işlememiştir. Kendisi uygun bulunmadığı için askerlik yapamamış; ancak Romanya’nın 1916’da savaşa katılmasından dolayı gurur duyduğunu belirtmiştir. Ulusal Gorj Kadınları Birliği tarafından, 1916'da Târgu Jiu'yu Merkezi Güçlerin güçlerinden savunan askerleri onurlandırmak için bir anıt yapılması için sipariş aldığında Paris'te yaşıyordu, ancak anavatanında büyük bir hatıra heykeli yaratma fırsatını memnuniyetle karşıladı. 1935’te işi kabul etti, ancak bunun için ödeme almayı reddetti. 📍 Her yapıt bir anlam içerir; ilki, doğumu, ikincisi yaşamı, üçüncüsü ise ölümü sembolize eder. Bu yapıtlar doğumla başlayan, insan hayatında önemli bir dönüm noktası olan yaşam/evlilik/birliktelik ile devam eden ve ölümle sonlanan yaşam hikâyemizin kozmik bir sunumudur aslında. 📍 Sessizlik Masası bu serinin ilk bölümüdür. Zamanı simgeleyen on iki kum saati koltukla çevrili dairesel bir taş masadır. 📍 Öpücük Kapısı, kapı sütunlarında bir öpücük motifine sahiptir. Başka bir hayata geçiş, bu kapıyla gerçekleşir. 📍 Sonsuz Sütun, sonsuzluk kavramını ve Romen askerlerinin sonsuz fedakarlığını sembolize eder. 1950'lerde Rumen komünist hükümeti sütunu yıkıp hurdaya çevirmeyi planladı, ancak bu plan hiçbir zaman uygulanmadı.
top of page
bottom of page
Comments