google-site-verification=PbL_5t5j-grNUlEnxPDPRb9h69cnQI7ks2lm5P-n88U
top of page

Murillo'nun İki Kadın'ı

Yazarın fotoğrafı: Ayse BayvasAyse Bayvas

17. yüzyılın sonlarında Sevilla'nın en popüler ressamı Bartolomé Esteban Murillo idi. Murillo, dini temalara sahip çalışmalarıyla tanınmakla birlikte, aynı zamanda dönem yaşamından sıradan sahnelerde de ustaydı. Bu resimler genellikle hüzünlü bir çekiciliğe sahiptir ki kendisini sevme nedenimdir. 📍 Pencerede İki Kadın, iki özel kadının hikayesi olarak çarpıcı bir örnektir. Ancak hikaye aynı zamanda tüm kadınların sahip olduğu iki yönü de gösterir. Pencere, derin ve karanlık bir arka plan sağlıyor. Panjur da bir sembol olarak ikisinin ve tüm kadınların yüzleşmesi gereken sınırları ve tuzakları temsil ediyor. Eşlikçinin kanadı nasıl tuttuğuna dikkat edin. Bunun nedeni, hayatın sınırlarını kabul etmesi, hatta onları kucaklamasıdır. Ancak sınırlar ne olursa olsun, bu kadın gülüyor. 📍 Resmin merkezinde yer alan genç kız, tam tersini temsil ediyor. Yüz ifadesi, tamamen özgür olduğunu gösteriyor. Saçındaki ve elbisesindeki fiyonklar gençlik ve saflık sembolü. 📍 Eşlikçinin gözleri bilmiş bir kıkırdamayla parlıyor. Bu neşe biraz alaycıysa da sorumluluğunu önemsiyor. Böylece tüm kadınların bilge tarafını temsil ediyor. O, geleceği gören parçamız. ‘Penceredeki İki Kadın'ın her biri kendince güzel ve gerçek. Ama bu tabloyu bir başyapıt yapan, aralarındaki ilişki. 📍 Bu resmin cazibesi, doğal havasından ve aşinalık duygusundan geliyor. Hepimiz bu genç kadının fiyonklu ifadesiyle dünyaya baktık. Sanki masumiyetle aydınlanmış gibi saçlarının üzerinde bir parıltı dans ediyor. 📍 Panjurun gölgesinde kalan ‘duenna'sı da önemli bir rol oynuyor. Duenna, İspanya'da aile dadılarıydı. Pek çok genç kadının koruyucu bir tedbir olarak evlenene kadar duennası vardı. Refakatçinin durduğu karanlık, geçmişi temsil eder. Bu derin renk, güneş ışığında parıldayan genç kadınla da tezat oluşturuyor. 📍 Bu, sadece ışık ve gölge ya da genç ve yaşlı meselesi değil. Bu kadınlar arasındaki sevgi dolu bağlantıyı görebiliriz. Benzer bir kumaşa bürünmüş kolları, genç kızın omzunda dadının dirseğiyle buluşuyor. 📍 Two Women at a Window, Bartolomé Esteban Murillo, 125,1 x 104,5 cm, c. 1665-70, National Gallery of Art, Washington DC

24 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Hayat

Eiffel

Amadeus

Comments


bottom of page