google-site-verification=PbL_5t5j-grNUlEnxPDPRb9h69cnQI7ks2lm5P-n88U
top of page

Siyah elbiseli zarif kadın

Yazarın fotoğrafı: Ayse BayvasAyse Bayvas

Siyah elbiseli zarif kadının bu portresi, aslında daha büyük ancak hasar görmüş ve kesilmiş bir tablonun parçası. Annibale Carracci'ye atfedilen resim, 1583 veya 1585 civarında yapılmış olmalı.

📍

Bu portreden 17. ve 18. yüzyıla ait tarihi kayıtlarda “Saat tutan siyah bir kadının portresi” olarak bahsedilir. Daha yakın zamanlarda, "Afrikalı Köle" ve "Afrikalı Kadın" olarak yeniden etiketlendi. Belki de bunların hiçbiri doğru değil, Afrika'da doğmuş ve solundaki kadın tarafından köleleştirilmiş olabileceği gibi İtalya'da doğmuş (ve özgürce yetiştirilmiş) olabilir. Ama o kim?

📍

Korsajının önüne sıkışmış iki toplu iğne ile bir dikiş iğnesini göz ardı edemeyiz. Terzi olabilir ancak bu bir ustadan eğitim ve yetenek gerektiren bir iş. Bu dönemde Venedik'te dokuma işinde erkek egemense de Floransa'da dokumacıların çoğu kadındı. Ancak kadınlar, 16. yüzyılda düşük ücretli ve düzensiz olan "vasıfsız" işlerde çalıştırılıyordu. El becerilerini ev hizmetinde görmek iyi bir alternatifti.

📍

Birçok Rönesans dönemi ressamı, Afrika kökenli modelleri izleyiciyle yüz yüze getirmezdi, ancak bu model doğrudan göz teması kuruyor. Bu nedenle hizmetkâr olarak görünmüyor; buna dair hiçbir belirti yok. Onun bulunduğu parça neden kurtarıldı? Parçanın merak uyandıran nitelikleri, hayatta kalmasının bir nedeni olabilir.

📍

Portre o zamanlar en seçkinlere ayrılmış bir ayrıcalıktı. O halde, Carracci'nin modelinin bir masa saatine sahip olması tesadüf değil. Bunun gibi saatler, en son teknolojiyi temsil ettikleri için o zamanlar aşırı lüksün nesnesiydi. Siyah boyalar da Rönesans Avrupa'sında çok pahalı ve nadir olduğundan, doymuş mürekkepli siyah onun seçkin statüsünü gösterir.

📍

İnci küpeler ve kırmızı mercan bir kolye takıyor. Deniz tabanından toplanan bu iki değerli taş, lüks ve egzotizmle ilişkilendirilirdi.

📍

Mücevherlerin gösterilmesi, Afrika kökenli insanların sömürülmesi yoluyla sömürge cömertliği vaadinin görsel bir mecazıdır.

📍

Ayrıca elbisesinin sade zarafeti ve bakışlarının açık sözlülüğü bir zamansızlık duygusu yayıyor.

📍

Portrait of an African Woman holding a clock, Annibale Carracci, 60 x 39.5 cm, circa 1583-1585, Louvre Abu Dhabi

12 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Hayat

Eiffel

Amadeus

Comments


bottom of page