google-site-verification=PbL_5t5j-grNUlEnxPDPRb9h69cnQI7ks2lm5P-n88U
top of page
Yazarın fotoğrafıAyse Bayvas

Il Silenzio

Meryem’in Vaftizci Yahya'yı uyuyan İsa’yı uyandırmaması için parmağını dudaklarına götürdüğü bu resim çok sevimli değil mi? Oysa pek çok atıf, pek çok sembol var resimde. Hüzün dolu, içime dokunan bir resim bu.

📍

İsa'nın uykuda hali gelecekteki ölümüne, altındaki beyaz bez kefenine, masa ise mezarına ve bir sunağa atıf. İsa, doğal bir şekilde uyuyor aslında; karnı gevşemiş, ağzı hafifçe açık; hatta elinin rengine bakarsak annesininkinden daha soluk. Kısacası ölü gibi. En sağdaki yenmiş kirazlar ise cenneti simgeliyor.

📍

Bu küçük sunak resmi, Annibale Carracci'nin en büyük eseri olan Roma'daki Palazzo Farnese tavanını tamamladığı ve Roma klasisizmini doğal formların incelenmesiyle birleştirdiği zamandan kalmadır.

📍

Ağır atmosferde figürler derin gölgelerden çıkar. Annibale ayrıca çocukların narin bukleleri, Meryem'nin başörtüsü, kirazlar ve ince boyanmış parmaklar gibi ayrıntılara da çok dikkat etmiş. Mütevazı boyutuna rağmen “Il Silenzio” ihtişamlı bir eserdir. Basit ve güçlü...

📍

Aslında İsa'nın uyku halinde ölümünü betimleme fikri, Raffaello’nun “Mavi Taçlı Madonna” resminde de vardır (2. Görsel).

📍

Carracci’nin Vaftizci Yahya’nın Mesih'e dokunmak için uzandığı figürü de dahil olmak üzere, tüm kompozisyon için karakalem bir hazırlık çizimi var. Bu temas, Annibale'nin aynı döneme tarihlenen Pietà'sındaki (Capodimonte, Napoli) dikenli taca dokunan küçük meleği hatırlatıyor (3. Görsel). Muhtemelen Annibale aynı anda her iki resim için de çalışıyordu.

📍

The Madonna and Sleeping Child with the Infant St John the Baptist ('Il Silenzio'), Annibale Carracci, 51.2 x 68.4 cm, c.1599-1600, Cumberland Bedchamber, Hampton Court Palace




6 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Bernini

Kar

Comentarios


bottom of page