google-site-verification=PbL_5t5j-grNUlEnxPDPRb9h69cnQI7ks2lm5P-n88U
top of page

Okuyan yaşlı kadın

Yarım boy resmedilen bu portrede soluna dönük oturan, önündeki masanın üzerinde duran büyük, açık bir kitabın üzerine eğilmiş yaşlı bir kadın var. Altın çerçeveli bir gözlük takıyor ve başında, arkasından omuzlarına düşen geniş, mor kadife bir başlık var. İçindeki pileli kombinezonun boğazındaki bağını gösteren kahverengimsi bir elbise giymiş. 📍 Aşağıda, tablonun solunda belli belirsiz "Rembrant P" imzası var. Adında "d" nin olmaması dikkat çekici, Sanatçının 1632'den sonra imzasını "d" ekleyerek sadece Rembrandt olarak attığını biliyoruz. Fakat genellikle gerçek imzalarda bulunan "f" veya "ft" yerine "p" harfinin kullanılması ve bir imzanın olmaması ilginç. Ancak, resmin gerçekliğinden şüphe yok. Araştırmacılar resmin 1629'da, ressamın Amsterdam'a gitmek üzere Leyden'deki evinden ayrılmasından hemen önce yapıldığı konusunda hemfikirdirler. Bu da imza denemeleri yapmaya devam ettiğini gösteriyor. 📍 Windsor Kalesi'nde de annesine ait bir portre var, bunun da aşağı yukarı aynı zamanlarda yapıldığını ve her ikisinin de renginin gri ve soluk olduğunu, ancak işlemenin önceki örneklere göre daha başarılı olduğunu ve yeşilimsi maviler ile soluk menekşelerin uyum oluşturduğunu söyleyebiliriz. Büyük ciltli kitabın kenarlarının işlenmesi özellikle ilginçtir, Rembrandt'ın sık sık yararlandığı bir yöntem olan, fırçanın sapıyla yapılmış. 📍 Fırıncı Willem van Suytbrouck'un kızı ve Harmen van Rijn'in karısı Neeltjen sık sık oğlunun yanında kalmaya gelirdi; Viyana Galerisi ve St. Petersburg'daki Hermitage Müzesi'ndeki portreler ile Rembrandt'ın altıdan fazla oymalı levhasının modeli hep annesidir. 📍 An old woman reading with spectacles, Rembrandt, c. 1631-34, Private Collection

3 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page