Rönesans heykelinin çok az bilinen bu şaheseri, Napoli’deki Santa Maria di Monteoliveto kilisesi olarak da bilinen Sant'Anna dei Lombardi Kilisesi’ndedir.
📍
Guido Mazzoni’nin 1492 tarihli “Ölü İsa’ya Ağıt” adlı bu heykel grubu, tamamen gerçek boyutlu figürlerden oluşur. Modena'da doğal taş bulunmadığından pişmiş topraktan modellenmiş ve ardından boyanmıştır.
📍
Her karakter, bağış yapanın bir akrabasının portresi olduğu ölü Mesih'in etrafında toplanan duygusal yas tutanları temsil eder; Örneğin Ercole I d'Este, Nicodemus'u ve karısı Eleonor, Kleophaslı Meryem'i temsil eder. Mazzoni'nin tiyatro maskeleri ve sahne dekorları geçmişinin, jestlerinde ve ifadelerinde sahnelenen melodram nedeniyle çalışmalarını etkilemiş olması muhtemel görünüyor.
📍
Pişmiş toprak (terracotta) malzemenin farklı dokuları gösterebilmesi ve Mazzoni’nin bir kuyumcu titizliğiyle çalışması sonucunda her karakter özellikli olmuştur. Bütün bunlar, saçı, sakalı, her yüzün en karakteristik özelliklerini, gözlerden akan yaşları, bir parmakla diğerinin arasında gerilmiş cildi, çalışan ellerdeki yoğun işaretler ağını gözlemleyerek kolayca doğrulanabilir.
📍
Mesih'in yüzünün ve vücudunun büyük bir hassasiyetle tanımlandığı, saçları kulaklara kadar düz ve sonra geri kalanı kıvırcık ve kıvırcık ve omuz uzunluğunda, Nasıralılar tarafından kullanıldığı gibi ortada ayrık, kalın bir sakal, göğüs geniş ve düz, eller ve kollar iyi biçimli, sakin yüz, kırışıklıkların olmaması dikkat çeker.
📍
Fakat bence en olağanüstü karakterlerinden biri, omuzlardan yere inen ve sanatçının elinin olağanüstü bir becerisiyle bitmek bilmeyen kıvrımları ve ebruların oynadığı çok uzun saçları olan Mecdelli Meryem karakteridir. Ayrıca, izleyicicinin gerçekten kavrayabileceğinin çok ötesine geçen bir gerçeklikle dişleri, dili ve damağını gösteren açık ağzı ile mükemmel bir örnektir. Bu haliyle grubun içinde hemen öne çıkar.
📍
1.Görsel: Mecdelli Meryem, Salomeli Meryem ve Madonna, merkezde bir levha üzerinde İsa'nın bedeni.
2.Görsel: San Giovanni, Maria di Cleofa ve Nicodemo
3.Görsel: İsa
4-5-6-7.Görsel: Mecdelli Meryem
8.Görsel: Magdalene'in kemerine işlenmiş dekoratif motif
9.Görsel: Heykel grubunun tamamı
Comments