“Yaptığım her yontuda mutlaka bir çığlık vardır.” diyen Kuzgun Acar, çağdaş heykel sanatımızın öncülerinden biridir. 📍 Onu muhtemelen İMÇ’nin cephesindeki “Kuşlar” adlı soyut duvar kompozisyonu ile tanırsınız. Ancak onun 48 yıllık hayatına sığdırdıkları inanılmaz. Hüzünlü bir aile hikayesi, çivilerden yaptığı bir eseriyle 1961 Paris Bienali’nde 1.lik, 1962’de Paris Modern Sanatlar Müzesi’nde sergi, 1964’te 23. Devlet Resim Heykel Sergisi'nde Heykel dalında 1.lik, 1966’da Rodin Müzesi’nde sergi, Sait Faik Abasıyanık-Bilge Karasu-Can Yücel gibi sanatçılarla dostluk, üç evlilik, belgesel film çekimleri, sayısız sergi, 12 Mart darbesinde gözaltı, yok olan/yok edilen heykeller... 📍 Kuzgun Acar’ın 1949’da Akademi’ye girmesiyle başlayan ve 1968’e kadar yoğun, 1976’daki ölümüne kadar (bugün) ise ara ara devam ettiği heykel sanatına kazandırdığı çoğu yapıtı yok oldu. Hatta her zaman çok sevdiği sinema sanatına verdiği ürünlerin -Doğu’da çektiği belgesel filmler- ve sokak tiyatroları için yaptığı maskların bir kısmı da kayboldu. O nedenle en bilinen heykellerinden birinin korunması çok önemli. 📍 Onun huzursuz ruhunu rahat ettirmek sanatseverlerin görevi artık...
top of page
bottom of page
Bình luận