google-site-verification=PbL_5t5j-grNUlEnxPDPRb9h69cnQI7ks2lm5P-n88U
top of page

Atölye Çalışmaları / Eğitimler

Bu çalışmalar gruplar halinde veya bireysel yapılabilmekte olup içerikleri ve süreleri mantığını bozmayacak şekilde değiştirilebilir. Bu programların bir kısmı online eğitim olarak sunulmaya başlanmıştır.

BİR GÖRSEL DİL OLARAK SEMBOLLER


Semboller, her çağda, her koşulda, her toplumda ve her inançta bir iletişim dili olmuş ya da koruyucu tılsım kabul edilmiştir.

Devamı için lütfen tıklayınız

Hamsa.jpg
43 MANDALA.JPG

İNANÇ SEMBOLİZMİ

Her inanç kendini ifade edebilmek veya güçlendirmek amacıyla sembollerden yararlanır ve içsel yolculuklar neredeyse her inançta benzerlik gösterir.

Devamı için lütfen tıklayınız

BATIDA SANATÇILAR VE SANAT

 

Sanat tarihinin babası kabul edilen ve yazdığı ilk sanatçı biyografileri kitabıyla sanat tarihçiliği yazarlığının da kurucusu sayılan Giorgio Vasari’ye göre sanatçı bir azizdir. Sanat tarihçisi E.H. Gombrich ise bunu doğrular ve “Sanat adı verilen bir şey yoktur aslında, yalnızca sanatçılar vardır” der.

 

Devamı için lütfen tıklayınız

 

 

 

 

.

 

DERİN ETKİ: SANATTA RÖNESANS

 

Sanat ve düşünce arasındaki bağlarla kurulan, odağını insana yönelten Hümanizm felsefesinden beslenen ve yeni bir dünya görüşüyle tanımlanan Rönesans, belki de dünya sanat tarihinin en zengin dönemidir.

Devamı için lütfen tıklayınız

 

Detail_of_Sistine_Madonna,_Raffaello_San

KARANLIĞIN İÇİNDEKİ IŞIKTAN ÇIPLAK GERÇEĞE BİR YOLCULUK

 

Dünya sanat tarihinin en zengin dönemi olan Rönesans, bazı sanat tarihçilerine göre 1519 yılında Raphaello’nun ölümü ile biter, 1620’de Rubens ile Barok Dönem başlar.

Devamı için lütfen tıklayınız

 

31_Impression,_Sunrise,_Monet,_1872,_Mus

EMPRESYONİST BAKIŞ

 

En olağanüstü yüzyıllardan biri kabul edilen 19. yüzyılda, devrimci bir yaklaşımın peşinde koşan sanatçılar modern konuları yeni üslup ve tekniklerle resmettiler. 

Devamı için lütfen tıklayınız

RESİMLERDE SAKLI HİKÂYELER

 

Görsel bir anlatım tekniği olan resim, aynı zamanda kendi dili olan ifade şeklidir. Resmin dilini çözmek için belli göstergelere ihtiyaç duyarız.

Devamı için lütfen tıklayınız

15_Las_Meninas,_Velasquez,_1656–57,_Pr

KARŞILAŞTIRMALI MİTOLOJİ

 

Su, hava, ateş ve toprak yani hayatın devamı için temel elementlerden şekillenen mitler, her kültürde benzer konular, semboller ya da kahramanlarla karşımıza çıkar.

 

Devamı için lütfen tıklayınız

BİR IŞIKLA İFADE USTASI – CARAVAGGIO

 

Öfkeli, vahşi yaradılışlı, alıngan ve sözünü sakınmayan bir karakter… Klasik örneklerin beğenisine aykırı, gelenekçiliği yok etmek isteyen bir sanatçı…

 

Devamı için lütfen tıklayınız

20 Bacchus, Caravaggio, 1597-1598, Galle

İSTANBUL'A DOKUNAN KADINLAR

Bu kısa programda, bir kadın şehri olan İstanbul’da, Kybele’nin olası izlerinden yola çıkıp bir dolu şaşırtıcı kadınlarla tanıştıracağız sizi.

 

Devamı için lütfen tıklayınız

BIRAK ŞEHİR SENİ GEZDİRSİN

 

Yollar ve yolculuklar  insanlara benzer, ya da insanlar yollar ve yolculuklara... Hepsi yeni bir maceradır ve hepsi tahmin edemediğiniz değişkenliktedir. İstediğiniz kadar tanıdığınızı, gayet iyi bildiğinizi iddia edin, karşınıza yepyeni, bilmediğiniz bir yüzle çıkabilirler...

Devamı için lütfen tıklayınız

AŞKIN SANAT HALİ

Görsel sanatlarda aşk, bazen mitolojide çıkar karşımıza, bazen bir sanatçının tuvaline yansıyan bir yüz olur. Kimi taşa oyar aşkını, kimi fırçasının ucunda saklar.

Devamı için lütfen tıklayınız

KENTLERİN KRALİÇESİ

 

İstanbul’un, yaklaşık 2700 yıllık bir tarihi sürekliliği var. Kurulduğundan beri herkesin ilgisini çeken bir kentte yaşıyoruz. Yaşayanlar ve yönetenler bu güzel coğrafyayı anıtsal yapıtlarla süslerken gezginler bu masalsı güzelliği dilden dile aktarmış, hakkında ciltleri dolduran eserler bırakmışlar.

Devamı için lütfen tıklayınız

BATIDAN DOĞUYA – GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TİCARET

 

Bu programın amacı, alışveriş kavramına ve alışveriş eyleminin tarihsel gelişimine kısaca değindikten sonra, geçmişten günümüze ticaret yolları ile ticaret ve kent yaşamı üzerinde durmaktır.

Devamı için lütfen tıklayınız

GELENEKLERİYLE OSMANLI SARAYI

 

Osmanlı İmparatorluğu'nda Harem ve Enderun gibi iki okulu barındıran Saray, kendi kuralları ile yönetiliyordu.

Devamı için lütfen tıklayınız

bottom of page